duminică, 3 martie 2013

Lapte de pasare/Insule plutitoare






    Avem nevoie de (portie dubla):

      - 2 litri lapte
      - 8 oua mari
     -  400 g zahar
     -  2 linguri amidon (sau faina)
 
     Cum facem:

     Punem la fiert laptele si intre timp separam albusurile celor opt oua de galbenusuri.
Batem spuma albusurile, iar dupa ce acestea s-au intarit, adaugam 200 g de zahar si continuam sa le mixam foarte bine.
    Dam focul la minim si punem in lapte cate o lingurita cu spuma de albus. Lasam un minut la fiert galustele de albus, apoi le intoarcem pe partea cealalta pentru inca un minut, dupa care le scoatem cu paleta si le lasam la scurs intr-o strecuratoare.
    In timpul fierberii, galustele pentru laptele de pasare isi vor mari volumul, asa ca nu trebuie sa punem prea multe la fiert. Pentru a termina cat mai repede, cel mai bine este sa folosim o cratita cu diametrul mai mare.
   Punem intr-un vas galbenusurile, restul de zahar ( adica 200 g), amidonul sau faina si le amestecam pana cand se dizolva zaharul. Dupa ce am terminat de fiert toate galustele de albus, in laptele ramas turnam compozitia obtinuta. Lasam laptele de pasare la fiert inca zece minute, avand grija sa amestecam (in acest timp laptele isi va schimba consistenta, devenind mai cremos). 
    La final punem galustele de albus intr-un vas, apoi turnam peste ele laptele de pasare si introducem vasul in frigider - laptele de pasare este un desert care se serveste rece.
    Eu am servit caldut ca nu am mai avut rabdare de pofta ce-am avut-o :)).

Pofta buna!





3 comentarii:

Poti scrie aici!