vineri, 8 martie 2013

Prajitura diplomat cu fructe de padure




Avem nevoie de:

 Pentru blat:
 - 6 oua
 - 6 linguri zahar
 - 6 linguri faina
 - esenta de vanilie

Pentru crema:
 - 500 ml lapte
 - 2 budinci vanilie
 - 2 lingurite faina
 - 3 plicuri gelatina granule dr. otker
 - 400 ml frisca lichida ( 200 crema si 200 ornat)
-  200 g zahar
-  400 g de fructe de padure congelate

Sirop blat:
 - 1 esenta vanilie
 - 2 linguri zahar pudra
 - 1 pahar cu apa fierbinte


Inainte de toate de pun fructele congelate in frigider, intr-o sita mare cu farfurie dedesubt.
Cum procedam la blat:
 - batem bine albusurile spuma, adaugam zaharul, apoi galbenusurile iar la sfarsit faina + esenta de vanilie
 - se toarna compozitia intr-o tava de dimensiunea 20/30 unsa in prealabil cu margarina si tapetata cu faina
 - se coace tot 25 minute la 180 grade C.
Blatul copt se raceste si apoi se taie in doua.

Pentru crema:
Se pune la inmoiat gelatina, cam 10 minute, in apa rece.
 -  se pun intr-un vas laptele, budinca, faina, zaharul si se amesteca cu mixerul 20 secunde. Apoi se pune pe foc si se amseteca bine pana se ingroasa.
  - se pune gelatina umflata in compozitia fierbinte si se amesteca bine. Se da la racit.
Cand crema este calduta se bat cele 400 ml de frisca si apoi se amesteca in crema doar 200 ml, adica jumate din compozitie, omogenizand tot, celalata jumate ramand pentru ornat prajitura.

Asamblare:
 - se insiropeaza primul blat, apoi se pune jumatate din crema, dupa care vin fructele (ele se pun asa putin congelate) apoi vine cealalta parte din crema si urmatorul blat insiropat.
Se decoreaza cu frisca  dupa cum vedeti in imagini.

Eu la decor am folosit ciocolata topita amaruie cu care am delimitat patratele de prajitura (m-am folosit de un cornet din hartie) si am facut si niste figurine din ciocolata ramasa.
Apoi la decor am folosit un plic de gelatina tort gelee transparent pe care l-am preparat asa cum scrie pe plic si am inmoiat putin fructele in ea inainte de-a le pune pe fiecare patrat.
Am taiat cu cutitul aceste patrate si apoi le-am decorat cu fructele de padure inmoiate in geleu transparent.
Se da la frigider 2-3 ore inainte de servire.

Pofta buna!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Poti scrie aici!